%

این مطلب چقدر برای مخاطب مفید واقع شده است؟

مشاهده می‌شود در برخی افراد با نزدیک شدن به آزمون تیزهوشان و کنکور هر روز بر استرس های دانش آموزان افزوده شده و همین امر سبب میگردد تا فرایند تحصیل و جمع بندی با اختلال و کندی مواجه شود.

استرسی که ناشی از سوالاتی همچون «اگه قبول نشم جواب فامیل رو چی بدم»، «اگه آزمون خوب ندم، رتبم بد میشه و ممکنه هیچ جا قبول نشم و آیندم به باد بره» که همه این ها نشان دهنده ترس از شکست و اضطراب ناشی از آن است.

اگر دوست دارید یک بار برای همیشه این افکار رو دور بریزید و در کمال آرامش و اعتماد به نفس، واقع بینانه به قضیه نگاه کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

با یک مشاور در ارتباط باشید

مشاوران تحصیلی علاوه بر این که راه روش درست مطالعه و برنامه  ریزی را به ما می‌اموزند همواره صحبت های آن ها و گپ و گفتشان آرامش بخش و استرس زداست.

لذا توصیه می‌شود در طول تحصیل خود با یک مشاور خوب که مورد تایید است در ارتباط باشید و از رهنمود های ایشان بهره مند گردید.

تذکر: اگر بعد از جلسات مشاوره، آرامش و کاهش استرس را در خود ندیدید مشاور خود را تغییر دهید.

افرادی که به شما استرس وارد می‌کنند 

به افرادی که به شما استرس وارد می‌کنند توجه نکنید. ممکن است در بین دوستان شما کسانی باشند که ادعا کنند روزی ۲۰ ساعت درس میخوانند و یا بیشتر!

شما نباید به این حرف ها توجه کنید و باید مسیر خود را طی کنید و در حد امکان با این افراد به صورت موقت قطع ارتباط کنید. 

واقع بین باشید

در پایان باید یه این موضوع هم اشاره کنم که برخی آن قدر بی استرس و بیخیال اند که از آن طرف بوم می‌افتند.

دائم به خود می‌گویند تا آزمون فرصت زیاد است و حالا حالا ها وقت داریم یا به خیال خام خود می‌گویند کرونا اوج می‌گیرد و آزمون لغو می شود!

اما باید واقع بین باشید شما چه دوس داشته باشید و چه نه باید سر جلسه آزمون حاضر شوید و خود را در معرض آزمون قرار دهید و در پایان هم کارنامه ای مشتمل بر قبولی یا عدم قبولی در یافت کنید. پس به خودتون تکونی بدید.

به چیز های خوب فکر کنید!

شما میتوانید درس بخوانید و هر روز با خود افکار منفی همچون عقب بودن از سرفصل ها، نزدیک بودن آزمون و کمبود امکانات هزاران چیز دیگر که اعصاب هر بشری را به هم میریزد مرور کنید و راه دوم آن است که درس بخوانید و درست درس بخوانید به اتفاقات خوبی که در مسیر تحصیل برای شما پیش میاید روی خوش نشان دهید و ان ها را به فال نیک بگیرید. مثلا چند رتبه ارتقا تراز در آزمون و یا خرید یک کتاب کمک درسی جدید و هر اتفاق خوب دیگر که امیدبخش یک موفقیت است را برای خود متصور شوید و از این اتفاقات انرژی مثبت دریافت کنید.

مقایسه نکنید

بزرگ ترین آفتی که گریبان گیر دانش آموزان در همه سنین و مقاطع شده است مقایسه خود با دیگران است.

این کار از غلط ترین کار هاست چرا که همیشه دست بالای دست بسیار است و شما هر چقدر هم بالا بروید باز هم کسی پیدا می‌شود که توی سر شما بزند و بگوید تو از من پایین تری و همین امر باعث استرس و گاها نا امیدی در شما خواهد شد.

تنها رقیب شما در آزمون ها و امتحانات پیش رو خود شمایید. شمایید که باید امروزتان از دیروز بهتر باشد و اگر نبود باید در روز بعدی جبران کنید اما اگر نفر اول آموزشگاه، مدرسه، منطقه و کشور نشدید اصلا خودتان را ناراحت نکنید.

مقدمه:

استرس عاملیست که با نزدیک شدن به هر رویداد مهمی به سراغ انسان می‌آید. آزمون تیزهوشان و کنکور نیز از آن دسته از اتفاقاتیست که استرس را به جان ادمی می‌اندازد.

این استرس بیشتر هم می‌شود وقتی که مادر و پدر نیز با ما همراه شده و دچار اضطراب و سردرگمی گردند.

اما واقعا استرس چقدر به موفقیت ما کمک می‌کند؟

اصلا کمکی به ما میکند یا برعکس ضربه ای خطر ناک به ما خواهد زد؟

استرس و جمع بندی!!

همه میدانند که روز های پایانی منتهی به آزمون زمان طلایی جمع بندی دروس است.

اما وقتی دانش آموزی در این ایام طلایی درگیر استرس و اضراب گردد بدیهیست که از این اتفاق مهم جا مانده و به خاطر هیچ و پوچ موفقیت خود را تباه خواهد کرد.

می‌شود گفت همین ترس از شکستی که سبب استرس شما شده است در نهایت به شکست قطعی شما ختم می‌گردد لذا باید تمام توان خود را به کار بست تا از این اتفاق ناگوار عبور کنیم و بدون استرس چه قبل از آزمون و چه در سر جلسه آزمون به فرایند برنامه ریزی شده خود بپردازیم.

اما شاید بپرسید چگونه؟

در ادامه به راهکار های از بین بردن استرس خواهیم پرداخت.

برنامه ریزی داشته باشید

مهم ترین عامل که میتواند استرس ما را کم کند قطعا یک برنامه ریزی اصولی و دقیق است.

وقتی شما برنامه ریزی می‌کنید در واقع میدانید که باید چه کار کنید و میدانید که تا م.لا یک هفته آینده چه پیشروی هایی خواهید کرد بنابر این از سردرگمی و اضطراب شما کاسته خواهد شد و با یک اعتماد به نفس بیشتر و خیال آسوده تر به ادامه فعالیت های اموزشی خود خواهید پرداخت.

فرض کنید شما استرس جمع بندی درس فیزیک را دارید و احساس میکنید این درس را خوب به خاطر ندارید.

یک کاغذ بردارید پ برای هفته پیش روی خود برنامه ای بریزید که این درس را مرور کنید و پس از ان که این برنامه ریزی تمام شد خواهید دید بدون آنکه حتا یک کلمه فیزیک خوانده باشید چه احساس آرامشی خواهید کرد.

ثبت نام بسته طلایی هوش ویژه قبولی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰

پک طلایی شامل کلاس آنلاین هوش و استعداد تحلیلی به  همراه ریاضی پیشرفته و هوش ریاضی بوده و دانش آموزان گرامی پایه ششم با حضور در این دوره خود را آماده شرکت در آزمون تیزهوشان نمایند.

مشاهده جزئیات وثبت نام