%

این مطلب چقدر برای مخاطب مفید واقع شده است؟

در مقاله ی پیش رو قصد داریم موضوع مهمی را عنوان کنیم که مطالعه ی آن برای دانش آموزانی که به دنبال کسب موفقیت نه تنها در آزمون مدارس تیزهوشان بلکه در تمام آزمون های مهمی که در عرصه های مختلف زندگی پیش رو دارند، مفید خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید…

 

فراگیری اصول تست‌زنی:

 

     از آنجایی که آزمون تیزهوشان آزمونی تستی است. پس مهم ترین وظیفه شما یادگیری اصول تست زنی و حل نمونه سوالات تستی است. نیازی نیست که از همان ابتدا روزانه مقدار زیادی تست بزنید. بلکه در ابتدا با تعداد اندکی تست – به عنوان مثال روزی ۱۰ یا ۲۰ تست – آغاز کنید. و به مرور تعداد تست های خود را افزایش دهید.

     نکته ای که تأثیر بسیار زیادی در قبولی شما دارد این است که در برنامه روزانه ی خود مطالعه و تست مبحث هوش و استعداد تحلیلی را قرار دهید و تحت هیچ شرایطی آن را از برنامه خود حذف نکنید. بدیهیست که هیچ بهانه ایی از جمله مسافرت، تکالیف زیاد، امتحان درس های مدرسه و خدایی نکرده بیماری از شما پذیرفته نیست. پس مهم ترین مساله این است که شما روزانه تمرین تست زنی داشته باشید، حتی کم و سعی کنید تعداد تست های خود را رفته رفته زیاد کنید و این امر را به گونه انجام دهید که از آن لذت ببرید.

 

توصیه پایانی:

     در این مقاله سعی کردیم مقدمه ای از مطالب مهم و ضروری برای شروع مطالعه مبحث هوش و استعداد تحلیلی راجهت استفاده ی دانش آموزانی که قصد دارند در این مارتن جذاب شرکت کنند و در نهایت ورودی سال های آینده مدارس تیزهوشان باشند به شیوه ای ساده و قابل فهم بیان کنیم.

 امیدواریم با تفکر روی مباحث و عمل به آن بتوانید راه رسیدن به موفقیت در آزمون ورودی مدارس سمپاد را هموار تر کنید.

نویسنده: مهندس سید رضا موسوی

قدم آخر تلاش

     قدم اخر هم سپردن نتیجه ی کارها و تلاش هایتان به دست خالق خوب و مهربان است. که اسم دیگر آن را توکل می‌گذاریم. وقتی شما مسیر رسیدن به هدف را شناختید و برای رسیدن به آن با یک برنامه ریزی دقیق به تلاش و کوشش پرداختید، مطمئن باشید خدای مهربان بهترین نتیجه را برایتان رقم خواهد زد.

     مباحثی که تا اینجا مطرح شد یک دستور العمل کلی برای رسیدن به موفقیت بود.حال میخواهیم به طور خاص به هدف همه ی شما یعنی موفقیت در آزمون تیزهوشان بپردازیم.

موفقیت در آزمون تیزهوشان:

     شاید بتوان آزمون تیزهوشان را به یک مارتن تشبیه کرد، چرا که دانش آموزان باید مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کنند تا بتوانند در آزمون به موفقیت دست پیدا کنند.

 اگر به مسابقات دوی ماراتن توجه کرده باشید، شرکت کنندگان در ابتدای مسابقه سرعت خیلی زیادی ندارند، بلکه بعضی ها ممکن است به جای دویدن، راه رفتن سریع را انتخاب کنند. در طول مسیر گاهی توقف میکنند، نفسی تازه میکنند، آبی می نوشند و دوباره ادامه می‌دهند و هرچه به خط پایان نزدیک تر می‌شوند، سرعت و تلاش خود را بیشتر می‌کنند.

 اگر شرکت کننده‌ای از همان ابتدا، حرکتی غیر هوشمندانه را آغاز کند و یا با سرعت زیاد شروع به دویدن کند مطمئن باشید خط پایان را نخواهد دید و در میانه های راه از نفس می افتد و دیگر توانی برای به پایان رساندن مسابقه ندارد. جالب است بدانید که زمین مسابقه ما پر است از اینگونه شرکت کنندگانی که در میانه راه از دور مسابقه خارج می‌شوند.

منظور از ماراتن چیست:

 اگر به عنوان این مقاله نگاهی دقیق بیندازیم تشبیه جالبی به نام ماراتن توجه ما را جلب خواهد کرد. ماراتن یک واژه ی یونانی است که برای مسابقات دو و میدانی با مسافت طولانی  به کار گرفته می‌شود و در این مسابقات فرد شرکت کننده برای رسیدن به خط پایان و کسب مقام، باید مسافت زیادی را به شیوه خاص خود طی کند.

به نظر شما:

  • چه کسی در این مسابقه قهرمان خواهد شد؟
  • کدام دونده می تواند در این آزمون به موفقیت برسد؟
  • آیا کسی که از همان ابتدا با تمام توان و انرژی خود مسابقه را آغاز کند و با نهایت سرعت به سمت خط پایان بدود، قهرمان خواهد شد؟
  • آیا کسی که در طول این مسیر طولانی استراحت نکند و فقط در حال دویدن باشد می تواند از خط پایان عبور کند!!؟

تفکر پیرامون این سوالات وتلاش برای یافتن جواب آن ها، می تواند شما را به سمت یافتن مسیر درست موفقیت هدایت کند.

مسیر موفقیت:

وقتی شما هدفی را انتخاب می‌کنید، برای رسیدن به آن هدف باید مسیری برای خود مشخص کنید. به عبارتی باید نقشه راه خود را ترسیم کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید به مسافرت بروید، ابتدا باید مسیر های منتهی به مقصد را جست و جو کنید.  پس لازمه رسیدن به هر هدفی پیدا کردن مسیر است.

     وقتی مسیر را پیدا کردید، قدم بعدی برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به هدف است. برنامه ریزی کردن و اجرای آن برای موفقیت شما لازم و ضروری است. اگر زندگی تمام انسان های موفق را بررسی کنید متوجه خواهید شد که همگی برای رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی داشته اند و همچنین تلاش کرده‌اند تا آن را به طور دقیق انجام دهند.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است برنامه ریزی لازم است اما کافی نیست. وقتی برنامه ی خود را تنظیم کردید، دیگر نوبت تلاش و تلاش و تلاش است. بچه های عزیز این یک رمز مهم در زندگی است که اگر در راه رسیدن به هدف هایتان تلاش کنید و زحمت بکشید و تسلیم نشوید، مطمئن باشید به موفقیت خواهید رسید.

ثبت نام پکیج طلایی ویژه قبولی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

پک طلایی شامل کلاس آنلاین هوش و استعداد تحلیلی به  همراه ریاضی پیشرفته و هوش ریاضی بوده و دانش آموزان گرامی پایه پنجم، ششم ، هفتم ، هشتم و نهم با حضور در این دوره خود را آماده شرکت در آزمون تیزهوشان نمایند.

مشاهده جزئیات وثبت نام