%

این مطلب چقدر برای مخاطب مفید واقع شده است؟

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان و احتمال قبولی در ذخیره ها دوتا موضوعیه که قرار توی این مقاله بدون تعارف راجع بهش صحبت کنیم. 

همچنین ساز و کار دو مرحله ای اعتراض که امسال برای اولین بار قراره اجرا بشه رو به طور کامل توضیح بدیم 

پس اگر پذیرفته شده آزمون تیزهوشان نبودید و به این نتیجه اعتراض دارید یا امیدوارید توی ذخیره های آزمون پذیرفته بشید تا پایان این ویدیو با ما همراه با باش  

 

لیست ذخیره های تیزهوشان 

۲- دانش آموزانی که به تصحیح برگه خود اعتراضی ندارند اما تمایل دارند از اعتراض استفاده کنند تا شاید پذیرفته شدند!!  

 این گروه دو دسته اند:  

الف) دانش اموزانی که نمره کسب شده آنها به نمره کف قبولی نزدیک است!!  

دانش آموزانی که  نمره آن ها نزدیک است به قبولی اسمشون توی لیست ذخیره ها قرار داره. شاید بگید سازمان استعداد های درخشان اعلام کرده که ذخیره نداریم! 

ولی این اشتباهه چون ما هرسال داریم میبینیم این موضوع که تعدادی چند وقت بعد از اعلام رسمی نتایج پذیرفته می شوند اما فقط کسایی اسمشون توی ذخیرست که نمرشون خیلی نزدیک باشه به نمره کف قبولی.  

این دانش اموزان چه اعتراض بزنند و چه اعتراض نزنند اگر در لیست ذخیره باشند و شانس باهاشون یار باشه در اعلام ذخیره ها پذیرفته می‌شوند.  

اما برای آرامش قلب خودتون میتونید اعتراضی با این متن رو ثبت کنید:  

«با عرض سلام.اینجانب به تصحیح برگه خود اعتراضی ندارم اما با توجه به نزدیکی امتیاز کسب شده با نمره کف قبولی از شما درخواست دارم که در پذیرش اینجانی تجدید نظر فرمایید. با تشکر» 

البته ثبت این متن در اعتراضات کمکی به قبولی شما نخواهد کرد و صرفا برای ارامش قلب شماست.

ب) افرادی که نمره آنها با کف قبولی فاصله زیادی دارد که توصیه من به این عزیزان اینست که اعتراضی ثبت نکنند و قبولی در تیزهوشان را فراموش کنند و خود را برای آزمون های سرنوشت ساز بعدی محیا سازند. 

میتوانید نمره کسب شده خود را در کامنت ها ثبت کنید تا احتمال حضور شما در لیست ذخیره ها را بررسی کنیم

به قلم مهندس امیر زارعی

 

 

 

 

 

 

 

طریقه ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰

امسال ثبت اعتراض دارای دو مرحله می باشد. 

مرحله اول: سمپاد از تاریخ ۱۷ مرداد لغایت ۱۹ مرداد روی سامانه اعلام نتایج یک گزینه ای رو اضافه میکنه به اسم مشاهده پاسخ برگ قرائت شده. 

شما اول باید پاسخ برگ قرائت شده دانش آموزتون رو ببینید تا بعد ببینید که آیا اشتباهی شده توی تصحیح یا اشتباهی صورت نگرفته. 

مرحله دوم: از تاریخ بیست و یکم تا بیست و ششم مرداد ماه سایت سازمان استعداد های درخشان به شما پاسخ برگ دانش آموز رو نشون میده و شما بعد از دیدن اون اگر احساس کردید که بله همونطور که فکر میکردید اشتباهی رخ داده در تصحیح در اون زمان امکان اعتراض برای شما به صورت مکتوب فراهم هست. 

توجه: نوشتن اعتراض مکتوب چند بخشه 

 مثلا کادر اول اینه که تعداد نزده ها، غلط ها وصحیح ها مغایر با واقعیته.یعنی شما خودتون حساب کردید میبینید من ده تا غلط دارم توی کارنامه نوشته پنجاه تا غلط داری خب این مغایر با واقعیته شما باید توی کادر اول که مخصوص این موضوعه اعتراضتون رو مختصر و مفید بنویسید 

 و هر بخش مخصوص یک اعتراضه که واضح عنوان اون توضیح داده شده 

مقدمه:

چند ساعتی میشه که نتایج آزمون تیزهوشان اعلام شده و دانش آموزانی که پذیرفته نشدن توی آزمون دنبال راهی میگردن تا از طریق اعتراض یا اعلام ذخیره ها بتونن پذیرش خودشون رو توی این آزمون کسب کنند امروز قراره توی این ویدیو توضیح بدیم که واقعا چقدر احتمال داره که اگر ما اعتراض بزنیم یا منتظر اعلام ذخیره ها باشیم دانش آموزان مون پذیرفته بشن و کلا راجع به ساز و کار اعتراض صحبت بکنیم که اصلا چطور باید این اعتراض رو اعمال بکنیم

انواع اعتراض:

۱- افرادی که واقعا احساس میکنند در تصحیح برگشون خطایی رخ داده و برگه اونها غلط تصحیح شده:

دانش آموز خودش محاسبه کرده دیده من ده تا غلط بیشتر ندارم الان کارنامه اومده میبینه زده پنجاه تا غلط خب این باید چه کاری انجام بده

اولین سوالی که از ما میپرسن اینه: «آیا وقتی ما اعتراض میزنیم واقعا برگه مارو دوباره تصحیح میکنن؟»

در جواب باید بگم بله همینطوره برگه شما رو نه تنها دوباره تصحیح میکنن بلکه سه باره و چهار باره برگه شمارو تصحیح میکنن.

خب پس شما اگر واقعا احساس میکنید که غلطی رخ داده اشتباهی رخ داده توی آزمونتون میتونید اعتراض بزنید و ساز و کار اعتراض امسال اتفاقا از سال های پیش قوی تر شده و دو مرحله ای شده.

ما دانش آموزی داشتیم سال پیش رتبه کسب شده اون تقریبا ۴۰۰۰۰تا با کف قبولی اختلاف داشت اما اولیای دانش آموز مدعی بود که دانش آموز من درصد بالاتری رو کسب کرده و واقعا توی تصحیح برگه اشتباه شده ما برای این دانش آموز اعتراض زدیم و اتفاقا که این اعتراض مسمر ثمر شد و اون دانش آموز قبول شد پس خطا توی تصحیح پاسخ برگ امکان پذیره ولی متداول نیست یعنی اینطور نیست که شما همه شمایی که الان اختلاف قبولیتون خیلی زیاده و قبول نشدید احساس کنید که نه پس حتما توی تصحیح مشکل ایجاد شده نه واقعا اینطور نیست خیلی موارد کمی پیش میاد که توی تصحیح خطا اتفاق بیفته

ثبت نام پکیج طلایی ویژه قبولی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

پک طلایی شامل کلاس آنلاین هوش و استعداد تحلیلی به  همراه ریاضی پیشرفته و هوش ریاضی بوده و دانش آموزان گرامی پایه پنجم، ششم ، هفتم ، هشتم و نهم با حضور در این دوره خود را آماده شرکت در آزمون تیزهوشان نمایند.

مشاهده جزئیات وثبت نام