%

این مطلب چقدر برای مخاطب مفید واقع شده است؟

بعد از مشاهده نتایج تیزهوشان دانش آموزان به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. 

گروه اول پذیرفته شدگان تیزهوشان و گروه دوم دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند.

و حالا هر یک باید اقدامات مربوط به خود را انجام دهند. اما این اقدامات چیست؟

در این مقاله قصد داریم مطالب کاربردی ای را ویژه اقدامات لازم برای هر دو گروه پذیرفته شده و پذیرفته نشده پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بیان کنیم.

 

پذیرفته نشده های آزمون تیزهوشان:

دانش آموزانی که نمره ای بالاتر از کف قبولی اولیت های خود راکسب نکرده باشند قبول نشده قطعی در آزمون تیزهوشان خواهند بود.

دانش‌آموزی ممکن است کف قبولی یک مدرسه ای را که در بین اولیت های خود نیست کسب کند اما این برای سازمان استعداد های درخشان اهمیتی ندارد و شما به هیچ عنوان پس از اعلام نتایج نمیتوانید اولیت های خود را تغییر دهید.

این اتفاق شاید اهمیت انتخاب اولویت را بیشتر از پیش برای مخاطبان بازگو می‌‌نماید.

چگونگی اعتراض آزمون تیزهوشان:

امکان اعتراض به نتیجه آزمون یک حق مسلمیست که سمپاد نیز مانند همه سازمان ها این حق را برای مخاطبان خود قائل است.

این اعتراض معمولا چند روز پس از اعلام نتایج از طریق سامانه hoosh.medu.ir ویژه پایه ششم و سامانه azmoon.medu.ir ویژه پایه نهم فعال شده و تمامی روال اعتراض به صورت اینترنتی صورت می‌پذیرد.

توجه داشته باشید برای ثبت اعتراض هیچ مرجعی به صورت حضوری وجود نداشته و مراجعات شما به ادارات و مدارس مرتبط با سازمان استعداد های درخشان تنها وقت شما را تلف کرده و به نتیجه نخواهد رسید.

پذیرفته شدگان ذخیره تیزهوشان:

هر چند که سمپاد هر ساله اعلام می‌کند که ذخیره ای در این آزمون وجود ندارد اما مشاهدات ما نشان داده است که دانش آموزان پذیرفته نشده ای که نمره آن ها نزدیک به کف قبولی اولیت آخر خود است می‌توانند ذره ای به پذیرش خود در هفته های آینده امیدوار باشند.

اعلام قبولی های ذخیره از طریق سامانه اعلام نتایج صورت می‌پذیرد و معمولا این اقدام ۲۰ الی ۴۰ روز پس از اعلام نتایج اولیه این آزمون می‌باشد.

 

طریقه ثبت نام در مدارس تیزهوشان (ویژه قبولی ها)

 دانش آموزان قبول شده در آزمون تیزهوشان معمولا از تاریخ انتشار نتایج به مدت دو هفته زمان دارند تا با در دست داشتن مدارک شناسایی و پرینت کارنامه قبولی خود به مدرسه مورد پذیرش دانش آموزان مراجعه نموده و اقدام به ثبت نام کنند. 

پیش از آن می بایست در سامانه pada.medu.ir نیز به صورت اینترنتی ثبت نام نمایند.

در مراجعه اول نیازی به همراه داشتن پرونده تحصیلی دانش آموز نیست اما پس از حضور اولیه در مدرسه می‌بایست در اولین فرصت پرونده تحصیلی دانش‌آموز را از مدرسه ابتدایی یا مدرسه ثبت نام کرده جدید دانش آموز تحویل گرفته و به مدرسه تیزهوشان منتقل نمایید.

هزینه ثبت نام دانش آموزان در مدارس تیزهوشان در هر منطقه منطبق با قوانین نصف هزینه مصوب مدارس غیر دولتی در آن منطقه است.

توجه داشته باشید طبق قوانین آموزش و پرورش، مدارس غیر دولتی متوسطه اول یا دوم که ممکن است شما در آن ها ثبت نام کرده باشید و پس از قبولی در تیزهوشان بخواهید پرونده خود را تحویل بگیرید موظف اند تا پرونده و همچنین مبالغ پرداختی شما را به طور کامل مرجوع نمایند.

در صورت امتناع از این مورد می‌توانید از واحد حراست اداره آموزش و پرورش منطقه خود این تخلف را پیگیری کنید.

استعلام نتایج آزمون تیزهوشان:

دانش آموزان پایه ششم و نهم که متقاضی آزمون تیزهوشان بوده و در آزمون سنجشی آن شرکت نموده اند می‌توانند در زمان اعلام شده از طرف سازمان استعداد های درخشان با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir و با استفاده از کد ملی و کد همگام خود نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش خود در این آزمون را مشاهده نمایند.

لازم است یاد آوری کنم دانش آموزانی که کد همگام ندارند و یا آن را فراموش کرده اند می‌توانند برای دریافت آن به مدیر مدرسه قبلی خود مراجعه نمایند.

پس از ورود به پروفایل دانش آموز در این سامانه در صورت پذیرفته شدن ایشان در یکی از اولویت های انتخابی،جلوی اسم دانش آموز واژه «پذیرفته شده در مدرسه …..» با رنگ سبز ظاهر می‌شود.

اگر دانش آموز در هیچ یک از اولویت های انتخابی خود پذیرفته نشده باشد در مقابل اسم ایشان واژه «پذیرفته نشده» با رنگ قرمز ظاهر شده و در مقابل آن گزینه ای برای مشاهده کارنامه قرار خواهد داشت.

گزینه کارنامه ویژه قبول نشده های آزمون تیزهوشان ممکن است چند روز پس از اعلام نتایج ظاهر شود اما کارنامه پذیرفته شدگان این آزمون هیچوقت منتشر نخواهد شد.

در این آزمون چیزی به نام ذخیره وجود ندارد اما جهت اطلاع دقیق تر تا پایان مقاله با ما همراه باشید !

پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان:

دانش آموزانی که توانسته باشند نمره ای بالاتر از کف قبولی یکی از اولیت های انتخابی خود را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده آزمون تیزهوشان شناخته می‌شوند.

توجه داشته باشید اگر شما کف قبولی همه اولیت های انتخابی خود را کسب کرده باشید الزاما در بالاترین اولویت انتخابی پذیرفته شده و امکان تغییر این اولویت پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان وجود ندارد.

ثبت نام پکیج طلایی ویژه قبولی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

پک طلایی شامل کلاس آنلاین هوش و استعداد تحلیلی به  همراه ریاضی پیشرفته و هوش ریاضی بوده و دانش آموزان گرامی پایه پنجم، ششم ، هفتم ، هشتم و نهم با حضور در این دوره خود را آماده شرکت در آزمون تیزهوشان نمایند.

مشاهده جزئیات وثبت نام