%

خبر پیش رو چه مقدار برای مخاطبان مفید بوده است؟

آموزش قدم به قدم ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و دهم تیزهوشان ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۱ لغایت ۲۵ فروردین ماه از طریق سامانه azmoon.medu.ir صورت می پذیرد.

قبل از آنکه ادامه مقاله را مطالعه نمایید روی اینجا کلیک کرده و مقاله مربوط به بررسی دستورالعمل آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰ را بخوانید.

جهت حمایت از محتوای ما با کلیک بروی اینجا ویدیو زیر را در کانال یوتیوب او هوش مشاهده نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۰

 

الف) قدم اول: ورود به پرتال ثبت نام

 دانش آموزان پایه ششم و نهم متقاضی آزمون تیزهوشان در قدم اول می‌بایست با استفاده از مرورگر کامپیوتر (لپتاپ، تبلت، موبایل و …)  وارد سامانه azmoon.medu.ir شوند.

این سامانه رسمی متعلق به وزارت آموزش و پرورش بوده و هر ساله برای ثبت نام آزمون های کشوری از آن بهره گرفته می‌شود.

همچنین دانش آموزان پایه ششم می‌توانند برای ثبت نام به سایت hoosh.medu.ir نیز مراجعه نمایند.

پس از باز شدن سامانه ابتدای باید منطبق با پایه تحصیلی خود بین دو گزینه «سمپاد هفتم» و «سمپاد دهم» انتخاب نمایید.

azmoon.medu.ir

پس از آن وارد صفحه ای می‌شوید که باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و پس از آن گزینه ورود را بزنید.

نام کاربری: کد ملی دانش آموز

رمز عبور: کد همگام دانش آموز (این کد را می‌بایست از مدیر مدرسه محل تحصیل دانش آموز دریافت نمایید)

پس از وارد شدن ابتدا نام دانش اموز در قسمت بالای کادر نمایان میگردد و در زیر آن دو عنوان نمایش داده می‌شود که به شکل زیر انتخاب می‌نمایید:

نقش خود : دانش اموز

عنوان سازمانی : نام مدرسه محل تحصیل

و پس از تایید وارد صفحه پرتال ثبت نام می‌شوید. 

hoosh.medu.ir

ب) قدم دوم: تکمیل فرم اطلاعات فردی

با ورود به پرتال ثبت نام در گوشه بالای صفحه گزینه سبز رنگ «ثبت نام» را کلیک کرده و فرمی برای شما باز می‌شود که که حاوی اطلاعات فردی دانش آموز است. 

دانش آموزان می بایست کارکتر های مختلف آن را کامل نموده و در پایان فرم گزینه «مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس را دارم» را تیک بزنید.

پس از آن ادامه فرم برای شما قابل رویت شده و اطلاعات مدرسه شما نمایش داده می‌شود.

بعد از تکمیل اطلاعات تماس و محل سکونت خود حال نوبت به انتخاب اولویت خواهد رسید.

hoosh.medu.iur

ج) قدم سوم: انتخاب رشته و اولویت

 

دانش آموزان متقاضی آزمون تیزهوشان می‌توانند سه اولویت برای رقابت خود انتخاب نمایند. اما باید بدانید که دو قانون مهم در انتخاب اولویت وجود دارد:

۱- دانش آموزان ششم و نهم میتوانند سه اولیت تنها در یک شهرستان را انتخاب نمایند.

۲- دانش آموزان نهم میتوانند سه اولیت خود را در یک رشته انتخاب نمایند. (یعنی نمیشود اولویت اول را رشته تجربی و اولیت دوم را رشته ریاضی زد بلکه لابد هر سه اولویت یک رشته باشد)

قبل از انتخاب اولویت باید دو انتخاب داشته باشید اول انتخاب رشته که در پایه ششم بر روی گزینه «عمومی» قرار میگیرد و در پایه نهم بین چهار گزینه «ریاضی، تجربی، انسانی و سمپاد مهارتی» انتخاب نمیاند.

پس از آن لازم است که استان و شهر مورد تقاضای خود را انتخاب کنید تا سامانه بتواند مدارس موجود در این شهر را برای شما نمایش دهد.

در پایان این مرحله نیز بر روی هر یک از اولیت ها کلیک کنیم لیستی از مدارس قابل انتخاب در شهرستان مورد نظر به همراه ظرفیت پذیرش آن نمایش داده شده تا شما از یک تا سه مدرسه را به عنوان اولیت های خود برگزینید.

 

د) قدم چهارم: بارگذاری عکس

 

در این مرحله شما می‌بایست یک قطعه عکس با زمینه سفید را اسکن کرده و در ابعاد ۳۰۰ در ۴۰۰ پیکسل با حجم کم تر از ۸۰kb در سامانه بارگزاری کنید.

و پس از آن با علامت دار کردن تیک موجود در پایان فرم تحت عنوان «مورد تایید است» و کلیک بر روی گزینه آبی رنگ «ذخیره» در پایان صفحه مراحل اولیه ثبت نام به پایان می‌رسد.

پس از آن سامانه به شما اطلاعات مختصری از دانش آموز را نمایش داده و طی پیغامی اعلام میدارد که شما میتوانید از تاریخ ۲۰ فروردین برای پرداخت و نهایی نمودن ثبت نام اقدام نمایید.

 

توجه داشته باشید اگر در تاریخ ذکر شده مجددا وارد سامانه نشوید و عملیات پرداخت مبلغ را با موفقیت سپری نکنید ثبت نام دانش آموز شما لغو شده و امکان شرکت در آزمون تیزهوشان برای ایشان فراهم نخواهد بود.